کارخانه سیمان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث می‌شود

عصر معدن- با پیگیری مدیرعامل و فراهم شدن زمینه مشارکت بخش خصوصی و با هدف تکمیل زنجیره صنایع به زودی عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید سیمان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز می شود.;

کارخانه سیمان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،  روز سه شنبه مدیر عامل این منطقه در نشست هماهنگی برای تمهید شرایط شروع عملیات اجرایی این کارخانه گفت: فراهم بودن همه زیرساخت‌‌ها و شرایط استثنایی از نظر دسترسی به معادن، محورهای مواصلاتی، بنادر تخصصی و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی سبب شده است تا صاحبان سرمایه رویکرد مناسبی برای مشارکت در طرحهای این منطقه راهبردی داشته باشند.

    فریدون فدایی دولت افزود: تدابیر لازم به منظور تسریع فرآیند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و تخصیص امکانات مورد نیاز اندیشیده شده و بهترین فرصت‌ فراوری سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد شده است تا با مشارکت در احداث صنایع ضمن منتفع شدن از عواید ناشی از سرمایه گذاری کم ریسک در توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی سهیم باشند.

    وی خطاب به  سرمایه گذار متقاضی احداث کارخانه سیمان در منطقه متبوعش تصریح کرد: اطمینان داشته باشید از حمایت‌های همه جانبه مدیران منطقه و همچنین سایر دست‌اندرکاران برخوردار خواهید بود و انتظار می رود با سرعت عمل بیشتر برای  انجام امور قانونی و همچنین ترخیص تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز از گمرک منطقه ویژه پارس در عسلویه گام بردارید.
    بر اساس این گزارش سرمایه گذار بخش خصوصی متقاضی احداث کارخانه سیمان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با ارائه گزارشی از مراحل انجام شده برای اخذ مجوزهای لازم و جانمایی  محل  احداث کارخانه از  انتقال تجهیزات مورد نیاز و استقرار کارگاه برای شروع عملیات اجرایی در بازه زمانی یک ماهه خبر داد.

    به گفته این فعال اقتصادی که از اهالی بومی شهرستان محل استقرار صنایع انرژی بر لامرد است؛ واحد صنعتی و تولیدی مورد نظر در مساحتی بالغ‌بر 30 هکتار و با ظرفیت تولید روزانه حدود 5هزارتن  و با اعتبار  ده هزار میلیارد ریال احداث می‌شود.
    فدایی دولت همچنین در نشست جداگانه  با شمار دیگری از متقاضیان سرمایه گذاری در  امور خدماتی  به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه استقرار صنایع پایین دست و تشریح ظرفیت‌های این منطقه  پرداخت.

    منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و از زیر مجموعه های ایمیدرو است که هم اکنون چندین صنعت مهم نظیر آلومینیوم در این منطقه مراحل پایانی عملیات خود را طی می کنند.
    اهالی شهرستان‌های لامرد و مهر در جنوب استان فارس علاوه بر  مشارکت در  امور  خیر و نیکوکارانه به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در داخل و خارج از کشور اشتهار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر