معامله ٢ هزار میلیارد تومانی سیمانی ها در فروردین

عصر معدن- صادرات سیمان و کلینکر از روز یکشنبه هفته پیش رو پیگیری میشود. از دو هفته قبل ٢۴ فروردین عرضه سیمان در بورس کالا در سال ١۴۰١ آغاز شده بود.;

معامله ٢ هزار میلیارد تومانی سیمانی ها در فروردین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، شرکت های سیمان مازندران و ساروج بوشهر قرار است عرضه های خود را در تالار صادراتی کیش از روز یکشنبه 4 اردیبهشت روی تابلو ببرند.

    به این ترتیب ٢ هزار تن سیمان تیپ 5٢5-١ سیمان مازندران با قیمت هر تن، ٣٢ دلار (فوب نکا) و ١۰ هزار و ٢۰۰ تن سیمان تیپ 4٢5-١ سیمان ساروج بوشهر با قیمت هر تن، ٢٧ دلار (درب کارخانه ساروج) روی تابلو معاملاتی می روند.

    این دو شرکت چهارشنبه ٢4 فروردین نیز موفق به صادرات سیمان و کلینکر خود از مسیر بورس کالا شده بودند. در عرضه آن روز، ٢ هزار تن سیمان تیپ 5٢5-١ سیمان مازندران به قیمت هر کیلوگرم ٧٨5.٩ تومان و ٣ هزار تن سیمان تیپ 4٢5-١ ساروج بوشهر به قیمت هر کیلوگرم ٨5٩.6 تومان فروخته شد.

    همچنین در همان روز ١۰ هزار تن کلینکر تیپ یک صادراتی ساروج بوشهر در بازار فرعی بورس کالا عرضه و با قیمت هر کیلوگرم 5٨٩.5 تومان برای صادرات به بازارهای هدف فروخته شد.

    معاملات 34.8 میلیون تن سیمان

    براساس آمار اعلامی بورس کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا (از 9 خرداد سال گذشته) تا پایان سال 1400، در مجموع 34 میلیون و 851 هزار تن سیمان به ارزش بیش از 16.9 هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین از ابتدا تا فروردین امسال در مجموع نزدیک به 5.٣ میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای 4.6 میلیون تنی روبه رو و 4 میلیون و ٢4 هزار تن آن به ارزش ٢ هزار و ١٣6 میلیارد تومان معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر