مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

حداکثر قیمت سیمان ۵۰ هزار تومان

عصر معدن- مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حداکثر قیمت سیمان برای مصرف کننده ۵۰ هزار تومان است و فروش سیمان با قیمتی بیش از قیمت مذکور غیرقانونی است.;

حداکثر قیمت سیمان ۵۰ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روزنامه ایران، سیف‌الله امیری درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه سیمان، گفت:طبق برنامه، هر هفته یک میلیون و 200 هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود و این هفته نیز همین مقدار عرضه انجام شده، ضمن اینکه تقاضا با میزان عرضه متناسب است، بنابراین مشکلی در تأمین سیمان مورد نیاز وجود ندارد.

    مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شایعه قطع برق تولیدکنندگان سیمان  حدود سه هفته پیش تا حدودی بازار سیمان را به هم ریخت، گفت: با عرضه متناسب با تقاضا این مشکل حل شده و اکنون هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

    او با بیان اینکه به‌طور متوسط تقاضای خرید سیمان در هفته حدود 900 هزار تن است، بیان داشت: با توجه به شایعه قطع برق این تقاضا در هفته به 2 هزار تن افزایش یافت و افرادی متقاضی خرید سیمان در بورس کالا شدند که تا پیش از این حتی یک کیسه سیمان خریداری نکرده بودند.

    این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به افزایش تقاضای خرید سیمان، برای خرید سیمان از بورس قیدی تعیین شد، مبنی بر اینکه خریدار باید 70 درصد سیمان خریداری شده را به فروش برساند و فاکتور آن را در سامانه جامع تجارت بارگذاری کند تا در هفته آینده امکان خرید سیمان از بورس کالا را داشته باشد. او افزود: براین اساس دلال‌ها از بازار کنار رفتند و با شرایط به وجود آمده تقاضای سیمان به میزان واقعی خود در هفته یعنی بین 900 هزار  تا یک میلیون تن رسید. امیری در مورد وضعیت تولید سیمان اظهار داشت: کارخانه‌های تولید کننده به طور مداوم در حال تولید هستند که با توجه به مسائل ناشی از تأمین برق روزها به تولید کلینکر اقدام می‌کنند که برق کمتری نیاز دارد و شب تا صبح  به تولید سیمان می‌پردازند و مشکلی در زمینه تأمین برق ندارند.

    3 ماه مدت زمان نگهداری سیمان
    او با اشاره به قیمت عرضه سیمان در بورس کالا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته هر تن سیمان به قیمت 495 هزار تومان و هر کیسه سیمان 50 کیلویی به قیمت 36 هزار تومان عرضه شد. مدت زمان نگهداری سیمان 3 ماه است و بعد از آن، این محصول خراب می‌شود، اکنون هم عرضه به طور مداوم انجام می‌شود.

    مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤالی که قیمت عرضه سیمان در بازار باید چقدر باشد، گفت: فردی که در هفته گذشته هر کیسه سیمان 50 کیلویی را از بورس کالا به قیمت 36 هزار تومان خریداری کرده است، حداکثر باید این محصول را به قیمت 50 هزار تومان عرضه کند.

    او افزود: سازمان‌های نظارتی و بازرسان و همچنین سازمان حمایت به صورت مداوم در حال رصد بازار هستند و با هر گونه گرانفروشی در قیمت سیمان برخورد می‌کنند. فروش سیمان به قیمت‌های 80 هزار تومان یا بیشتر از آن غیرقانونی است و با  متخلفان برخورد می‌شود.

    متضرر شدن دلالان
    امیری اظهار داشت: قیمت هر کیسه سیمان 50 کیلویی برای مصرف کننده نهایی بین 45 تا 50 هزار تومان است و فروش با بیش از این قیمت غیرقانونی است. او در پاسخ به این سؤال که خریداران سیمان حدود سه هفته پیش سیمان را به قیمت گران خریداری کردند، اکنون با چه قیمتی مجاز به فروش و عرضه در بازار هستند، گفت: این افراد نباید سیمان را گران می‌خریدند، ضمن اینکه الان هم با قیمت 45 هزار تا 50 هزار تومان بفروشند، متضرر نخواهند شد.

    هیچ مشکلی در تأمین سیمان وجود ندارد
    مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین سیمان وجود ندارد، گفت: 3 تا 4 میلیون تن سیمان در انبارهای عاملان فروش و همچنین به همین میزان سیمان در بازار موجود است و به طور مرتب نیز این محصول تولید و عرضه می‌شود، لذا هیچ مشکلی برای تأمین تقاضا وجود ندارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر