شهرک صنعتی سنگ نی ریز توسعه می یابد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: تاکنون ۲۳۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان شهرک های صنعتی نی ریز منعقد شده که از این تعداد حدود۱۸۰واحد تولیدی، صنعتی و سنگبری با اشتغال افزون بر یک هزار و ۹۹۰ نفر در مرحله فعالیت و ۵۶ واحد نیز درمرحله ساخت و ساز است.;

شهرک صنعتی سنگ نی ریز توسعه می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نشست فعالان صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی نی ریز افزود: شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود.
    وی ادامه داد: استقرار 160 واحد مرتبط با سنگ‌بری و فرآوری سنگ و با اشتغالزایی یک هزار و 578 نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است.
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی ‌ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.
    فتوحی در ادامه اظهار کرد: تاکنون 235 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان شهرک های صنعتی نی ریز منعقد شده که از این تعداد حدود180واحد تولیدی، صنعتی و سنگبری با اشتغال افزون بر یک هزار و 990 نفر در مرحله فعالیت و 56 واحد نیز درمرحله ساخت و ساز است.
    وی با اشاره به ایجاد پنج شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی ریز افزود: در حال حاضر کار واگذاری زمین در چهار شهرک صنعتی در این شهرستان انجام می شود.
    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: شهرک صنعتی سنگ با 186 هکتار مساحت، شهرک‌ صنعتی تنگ حنا با 60هکتار مساحت ،شهرک صنعتی آباده طشک با 85هکتار و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز با 46هکتار آماده استقرار واحدهای صنعتی است و شهرک صنعتی غدیرگه نیز با 120هکتار در مراحل امور زیرساختی است.
    وی با اشاره به اختصاص مشوق ها در شهرک های صنعتی غدیرگه ،ده فاضل ،تنگ حنا و آباده طشک گفت:سرمایه گذاران به شرط ایجاد اشتغال و راه اندازی واحد های صنعتی براساس برنامه زمان بندی می توانند بین 50 تا 90 درصد مشوق سرمایه گذاری در این شهرک های صنعتی استفاده کنند.
    وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی فارس، سرمایه گذاران در شهرک صنعتی غدیرگه تاسقف 90درصد ،در ناحیه صنعتی ده فاضل تا سقف 50درصد و در شهرک های صنعتی تنگ حنا و آباده طشک نیز تاسقف 70درصد مشوق دریافت کرده و اسناد تعهدی آنها بازگردانده می شود.
    فرماندار شهرستان نی ریز نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی در این شهرستان گفت:شهرستان نی ریز با داشتن ذخایر معدنی منحصربفرد و نیز واحد های صنعتی بزرگ و متوسط و کوچک نظیر فولاد ،سیمان ،تولید رینگ اسپورت و نیز واحد های متعدد فرآوری سنگ، از قطب های مهم صنعتی استان و کشور محسوب می شود.
    محمدرضا امیری بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی و معدنی تاکید کرد و گفت: در این زمینه مسایل و مشکلات موجود با اولویت رسیدگی و بررسی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر