رحمانی خبر داد:

افزایش ۲۵درصدی تولید زغال‌سنگ در ۹ماهه امسال

عصر معدن- وزیر صنعت ، معدن و تجارت از افزایش ۲۵ درصدی تولید زغال سنگ ازابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: تولید کنسانتره زغال سنگ در این مدت حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزارتن بود و این درحالی است که تولید سال قبل در همین مدت حدود یک میلیون تن بوده است.;

افزایش ۲۵درصدی تولید زغال‌سنگ در ۹ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا رضا رحمانی در نشست با فعالان زغال سنگ کشور با بیان این مطلب در ادامه افزود: ذخایر ما قابل توجه است و بازار مطمئنی هم درکشور داریم و طرح جامع زغال سنگ نیز در آینده نزدیک و برای اولین بار در کشور تدوین و ابلاغ می شود .

    وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقای سطح ایمنی معادن به خصوص معادن زغال سنگ کشورگفت : ایمنی در همه صنایع باید جدی گرفته شود و و نقطه حساس آن در معادن به ویژه معادن زغال سنگ است و باید اقدامات آموزشی انجام دهیم و قبل از حادث شدن حوادث ناگوار ضمن تهیه تجهیزات مورد نیاز، هشدار لازم ونظارت مستمر اعمال شود .

    وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین بر ارتقای وضعیت معیشت و حقوق و مزایای کارگران شاغل در بخش معادن زغال سنگ تاکید کرد و گفت : سرمایه اصلی نیروهای انسانی هستند به ویژه کارگرانی که در شرایط سخت کار می کنند.

    در حاشیه این نشست همچنین معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از توافق بر سر قیمت زغال سنگ در این نشست خبر داد و گفت: از این پس قیمت زغال بر مبنای درصدی از قیمت فولاد تعیین می شود.

    جعفر سرقینی افزود : فرمول تعیین قیمت زغال سنگ 26.5 درصد قیمت فولاد تعیین شد بدین ترتیب هر تن زغال سنگ که تحویل فولادی ها می شود به این میزان درصد قیمت فولاد را می پردازند.

    وی تصریح کرد : در صورت ارزان یا گران شدن فولاد تفاوتی به حال طرفین نخواهد داشت .

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر