قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلای جهانی با افزایش ارزش دلار و چشم‌انداز نرخ فدرال رزرو کاهش می‌یابد.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، قیمت طلا امروز(چهارشنبه) با افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش یافت، با توجه به اینکه معامله‌گران چشم‌انداز افزایش نرخ‌بهره فدرال رزرو را بار دیگر و قبل از توقف، در ماه مه مورد بررسی قرار دادند.

    بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 14 دقیقه صبح به وقت شرقی با 0.4 درصد کاهش به 2004 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.02 درصد کاهش به 2005 دلار و 70 سنت رسید.

    شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گران کرد.

    جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده بر اساس داده‌های اخیر و پایداری تورم، باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد در حالی که به نظر می‌رسد اقتصاد به رشد خود ادامه می‌دهد.

    رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده احتمالاً یک افزایش نرخ دیگر در پیش دارد و بازارها با احتمال 83.2 درصدی برای افزایش 25 واحدی در ماه مه قیمت‌گذاری می‌کنند.

    طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه از 925.7 تن در روز دوشنبه 0.16 درصد کاهش یافت و به 924.25 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.1 درصد افزایش به 25.23 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 1081 دلار و 66 سنت رسید و پالادیوم با 1.2 درصد افزایش به 1627 دلار و سه سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر