قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت جهانی طلا امروز(چهارشنبه) با کاهش ارزش جهانی دلار افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران به تصمیم سیاستی مورد انتظار فدرال رزرو پس از اینکه انتشار تورم ایالات‌متحده شرط‌ها را برای توقف افزایش نرخ بهره تقویت کرد، تمرکز کردند.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 20 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.2 درصد افزایش به 1947 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.22 درصد افزایش به 1948 دلار و 50 سنت رسید.

    دلار آمریکا اندکی کاهش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.

    شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه مه 4 درصد افزایش یافت که کمترین افزایش سالانه آن در بیش از دو سال گذشته است اما بسیار بیشتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی ماند. شاخص قیمت مصرف‌کننده در 12 ماه منتهی به ماه مه، 5.3 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد فشارهای قیمت همچنان قوی هستند.

    کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY securities گفت: فدرال رزرو، اگرچه ممکن است در این جلسه توقف کند اما مطمئناً برای آینده قابل پیش‌بینی (با توجه به عدد تورم) جهت سختگیرانه ای را  خواهد داشت. بر اساس ابزار Fedwatch CME، انتظارات فدرال رزرو برای حفظ نرخ هدف خود در محدوده 5 درصد تا 5.25 درصد در حال حاضر 95.4 درصد است.

    بر اساس گزارش رویترز، درک این که فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را برای باقی سال جاری کاهش دهد، اخیراً شاهد خروج بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار طلا بوده است.

    در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر عموماً بر جذابیت دارایی بدون بازده تاثیر می‌گذارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش به 23.81 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 979.05 دلار رسید و پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 1363 دلار و 36 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر