گرانی یک درصدی طلا در هفته گذشته

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر رشد ارزش دلار نوسان داشت اما تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به سوی سومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود.;

گرانی یک درصدی طلا در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و 1760 دلار و 73 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تا مرز 1779 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال 2012 بوده است.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1770 دلار و 90 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته چهار دلار و 50 سنت معادل 0.3 درصد کاهش داشت و در 1770.60 دلار بسته شد.

    طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد رشد قیمت داشته است.

    به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت گلدسیلور سنترال، میزان پولی که از سوی دولتها به اقتصاد تزریق شده است قطعا از طلا به عنوان دارایی امن در شرایطی که پاندمی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، پشتیبانی می کند. اما طلا پس از این که تا مرز 1780 دلار صعود کرد، تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و دلار با سودگیری معامله گران روبرو شد.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار بخشی از ضعفی که در روزهای اخیر داشت را جبران کرده است.

    بازارهای سهام آسیایی هم صعود کردند اما تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید 19 که آمار اقتصادی دلگرم کننده را تحت الشعاع خود قرار داد، هفته را با تغییر نه چندان زیادی به پایان می برند.

    بانک‌های مرکزی جهان تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را پایین نگه داشته‌اند و این اقدام به رشد بیش از 16 درصدی قیمت طلا در سال میلادی جاری کمک کرده است. طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود. نرخهای بهره پایین هم هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می کند.

    طبق آمار رویترز، موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا افزایش یافته و بیش از 9.51 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1847 دلار و 5 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 803 دلار و 52 سنت ایستاد. هر اونس نقره با 0.9 درصد افزایش، 17 دلار و 71 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر