طلا این هفته گران‌تر خواهد شد

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته جاری روند صعودی جدیدی پیدا کند.;

طلا این هفته گران‌تر خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بازارهای سهام جهان چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته ریزش شدیدی را تجربه کردند. با وجود این که بازارهای سهام روز جمعه بهبود داشتند اما ضعف روزهای گذشته آنها کمک کرد طلا برای کل هفته قیمت بالاتری را نشان دهد زیرا تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز تقویت شد و به بالا رفتن قیمت آن کمک کرد.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 79 درصد افزایش قیمت طلا و 2 نفر یا 14 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که یک نفر یا معادل 7 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، 527 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 355 نفر یا 67 درصد افزایش قیمت طلا و 99 نفر یا 18 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه 73 نفر یا 14 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 56 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 51 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 5.60 دلار یا 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و در 1222 دلار بسته شد. قیمت طلا برای کل هفته گذشته 1.4 درصد افزایش نشان داد. این فلز ارزشمند روز پنج شنبه بدنبال ریزش شدید بازارهای سهام که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید طلا به عنوان دارایی امن کرد، به بالاترین قیمت در بیش از دو ماه گذشته صعود کرده بود.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین شد و به کیتکونیوز گفت: طلا روز پنج شنبه موفق شد سطوح فنی کلیدی را بشکند و در نتیجه روز جمعه، قراردادهای خرید از سوی معامله‌گرانی که به افزایش قیمتها امیدوار بودند افزایش یافت. من انتظار دارم با افزایش قراردادهای خرید، قیمت طلا بالاتر رود.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا با کاهش بازده اوراق قرضه سهام و دلار که فضای مساعدی را برای خرید طلا فراهم می‌کند، احتمالا بالاتر می‌رود.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز با توجه به بهبود نمودارهای فنی برای این فلز زرد، افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرد اما پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز بر این باور است که در صورت بهبود بازارهای سهام، قیمت طلا ممکن است اندکی عقبگرد پیدا کند.

    شاخص دلار آمریکا روز جمعه 0.2 درصد رشد کرد و به 95.246 واحد رسید اما برای کل هفته حدود 0.4 درصد کاهش داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر