افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۲ سنت رسید.;

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا به‌دنبال اظهارات بانک مرکزی انگلیس درمورد پایان دادن به سیاست حمایت از بازار تا پایان هفته جاری که تاجران را آشفته کرده و حساسیت سرمایه‌گذاران را پایین آورده، تقریباً ثابت مانده‌است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 1668 دلار و 2 سنت رسید.

    قیمت طلا حدود 19 درصد نسبت‌به اوج آن در ماه مارس کاهش‌یافته که نتیجه افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و پیش‌بینی سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی این بانک است. طلا که زمانی از آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم یاد می‌شد، حالا به زیر 1700 دلار در هر اونس رسیده‌است. تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی در مورد اقدامات بانک‌های مرکزی جهت مهار تورم قیمت طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی انگلیس به مدیران صندوق‌های مالی هشدار داد طرح حمایت از بازار تا پایان هفته متوقف می‌شود. این خبر سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا و ارزش دلار را بالا برد. به‌این‌ترتیب، ارزش طلا که معمولاً یک رابطه منفی با دلار و نرخ بهره دارد کاهش یافت. قیمت طلا 0.9 درصد در روز سه‌شنبه پایین آمده بود.

    درحال‌حاضر توجه بازار به اطلاعات تورم آمریکاست که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و روند سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر بازهم نرخ بهره را افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش داده و قیمت آن‌ها را پایین می‌آورد.

    قیمت نقره امروز با 1.63 درصد کاهش به 19 دلار و 17 سنت رسید و پلاتین با 0.35 درصد افزایش 895 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر