قیمت طلای جهانی بالا رفت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش پیدا کرد.;

قیمت طلای جهانی بالا رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1617 دلار و 75 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 0.8 درصد افزایش یافته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1639 دلار و 40 سنت رسید.

    ویروس کرونا که اواخر سال 2019 از چین شیوع پیدا کرد، به یک اپیدمی همه گیر جهانی تبدیل شده که جان بیش از 65 هزار نفر را گرفته و بخشهای وسیعی از اقتصاد جهانی را فلج کرده است.

    به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، طلا در معاملات روز جاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به دلیل تقاضا برای دارایی امن افزایش پیدا کرده است. بازار قوی ماندن ارزش دلار را بعید می داند و شرایط اقتصادی به حدی بد است که معامله گران در بازارهای سهام به سمت خرید دوباره نمی روند.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز جاری در برابر ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت. بازارهای سهام آسیایی صعود وال استریت را که از کندی روند مرگ و میر ناشی از کرونا دلگرمی پیدا کرده بود، دنبال کرده و در سطح بالاتری ایستادند.

    طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و از ابتدای سال 2020 تاکنون بیش از شش درصد رشد کرده است اما اخیرا ریزش قیمتهای شدیدی را تجربه کرده است زیرا سقوط بازارهای سهام جهان سرمایه گذاران را وادار کرده است برای تهیه نقدینگی، به فروش طلا بپردازند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 2185 دلار و 93 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 723 دلار و 72 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 14 دلار و 34 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر