تولید طلای روسیه افزایش یافت

عصر معدن- بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار فدرال روسیه موسوم به روستات Rosstat، صاحبان معادن طلای این کشور در ماه مارس تولید خود را ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دادند.;

تولید طلای روسیه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار فدرال روسیه موسوم به روستات Rosstat، صاحبان معادن طلای این کشور در ماه مارس تولید خود را 26.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دادند.

    در مقایسه با ماه فوریه، تولید طلای روسیه بیش از 30 درصد افزایش نشان می‌دهد. رقم سه ماهه اول 9.1 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

    در همین حال، داده‌های روستات نشان می‌دهد که تولید فلزات گران‌بهای نقره، پلاتین و پالادیوم در این کشور طی ماه مارس نسبت به سال قبل 14.1 درصد افزایش یافت.

    طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر شمش این کشور نیز در سال گذشته میلادی به رشد خود ادامه داده است. این بانک ماه گذشته میلادی گزارش داد که ذخایر طلا در سال گذشته با 1 میلیون اونس افزایش به 74.9 میلیون اونس تا اول مارس رسیده است.

    به گفته وزارت دارایی این کشور، تقاضا برای طلا در میان مردم نیز رو به افزایش بوده است، به طوری که روس‌ها در سال 2022 بیش از 75 تن شمش طلا برای سرمایه گذاری خریداری کرده‌اند.

    در مارس گذشته، دولت روسیه مالیات بر ارزش افزوده 20 درصدی طلا را برای اشخاص حقیقی حذف کرد، چرا که در بحبوحه تحریم‌های گسترده غرب، مردم این کشور برای حفظ ارزش پول خود و همچنین سرمایه‌گذاری با ریسک کم به سمت خرید طلا روی آوردند.

    چند ماه بعد، 13 درصد مالیات بر درآمد حاصل از فروش شمش طلا نیز در روسیه لغو شد. از آن زمان، تقاضا برای این فلز گرانبها در این کشور به شدت افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر