قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۹۳۵ دلار و ۹۸ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در حدود پایین‌ترین رقم طی 3 ماه گذشته قرار دارد. تاجران در آستانه سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا درمورد سیاست افزایش نرخ بهره این کشور، بیشتر متمایل به دلار شده‌اند.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است در ساعات آینده در مقابل کنگره سخنرانی کند و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی این بانک و روند افزایش نرخ بهره ارائه دهد.

    بی‌ثباتی‌های به‌وجودآمده ناشی از توقف چرخه افزایش نرخ بهره اما احتمال افزایش بیشتر آن در ادامه سال جاری میلادی، تمایل به دلار را افزایش داده است. افزایش جریان سرمایه به سمت دلار بر قیمت طلا تأثیر گذاشته و باعث شده طی یک ماه گذشته در محدوده کوچکی در نوسان باشد.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 1935 دلار و 98 سنت رسید.

    اما قیمت طلا با وجود روند نزولی سه روزه، هنوز هم در محدوده 1930 تا 2000 دلار در هر اونس قرار دارد، یعنی محدوده‌ای که از اواسط ماه مه معامله می‌شود.

    در شرایطی که نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره مانع بالا رفتن قابل‌توجه قیمت طلا می‌شود، انتظار بدتر شدن شرایط اقتصاد در ادامه سال جاری میلادی از قیمت آن حمایت می‌کند.

    سایر فلزات گرانبها هم همگام با طلا حرکت می‌کنند. قیمت نقره امروز با 0.45 درصد کاهش به 23 دلار و 34 سنت رسید و پلاتین با 0.32 درصد کاهش 961 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر