روند افزایشی طلای جهانی ازسرگرفته شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر ایستاد.;

روند افزایشی طلای جهانی ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1808 دلار و 65 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا مرز 1815 دلار و 63 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 16 فوریه بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1809 دلار و 10 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.1 درصد کاهش، در 1805 دلار و 90 سنت بسته شده بود.

    استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی شرکت اکسی درباره وضعیت جاری اظهار کرد: اظهارات پاول که از سیاست پولی تسهیلی حمایت کرد، به طلا فضای بیشتری برای تنفس می دهد و دلار ضعیفتر هم از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد. وی اضافه کرد: طلا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر بازده اوراق قرضه خواهد بود.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا به کمیته بانکی سنا اعلام کرد که سیاست پولی آسان همچنان ضروری است زیرا احیای اقتصادی آهنگ ثابتی پیدا نکرده و هنوز فاصله زیادی با کامل شدن دارد.

    دلار در معاملات روز جاری در برابر رقیبانش کاهش پیدا کرده و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا هم کاهش یافت.

    تورم ناشی از اجرای برنامه های محرک مالی، قیمت طلا را تقویت می کند اما از سوی دیگر بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد که به نوبه خود هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد.

    مایکل لانگورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: اظهارات پاول نشان داد که محرکهای مالی بعید است تا شش ماه آینده جمع شوند و افت ارزش دلار آمریکا و تاثیر احتمالی آن بر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی، عوامل تاثیرگذار بر روند قیمت طلا خواهند بود.

    سرمایه گذاران همچنان به بسته کمک مالی کرونایی 1.9 تریلیون دلاری آمریکا متمرکز مانده اند که انتظار می رود تا پایان هفته جاری تصویب شود.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، در مقایسه با 1115 تن در روز دوشنبه، 0.4 درصد کاهش یافت و به 1110.44 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 27 دلار و 72 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 1246 دلار و 76 سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 2352 دلار و 86 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر