طلای جهانی صعودی ماند

عصر معدن- قیمت طلا امروز سه‌شنبه تحت تاثیر انتظارات مبنی بر اینکه پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، دلار و بازدهی را تحت کنترل نگه می‌دارد، به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید.;

طلای جهانی صعودی ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 45 دقیقه صبح به وقت شرقی با 1.5 درصد افزایش به 2015 دلار و 10 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.07 درصد افزایش به 2016 دلار و 10 سنت رسید.

    مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس گفت: «بازدهی پایین اوراق قرضه و شرط‌بندی‌هایی که فدرال رزرو ممکن است زودتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد کاهش دهد، قطعا به درخشش طلا کمک کرده است».

    شاخص دلار در برابر رقبای خود به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری نزدیک به 4.363 درصد به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسید.

    داده‌های اخیر که نشانه‌هایی از کند شدن تورم در ایالات‌متحده را نشان می‌دهد، در حالی که بازار اکنون منتظر داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی در روز پنجشنبه است.

    معامله‌گران به طور گسترده‌ای انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌ها را در ماه دسامبر حفظ کند، در حالی که قیمت‌ها در ماه می سال آینده با شانس 50، 50 کاهش خواهد یافت. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 24.65 دلار رسید و پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 919.7 دلار رسید. پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 1068 دلار و 94 سنت در هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر