طلای جهانی صعود کرد

عصر معدن- قیمت طلا امروز پنج‌شنبه (۶ ژوئن) افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های حقوق ودستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند تعیین کند که آیا نرخ‌های بهره زودتر از حد انتظار در سال جاری کاهش خواهد یافت یا خیر.;

طلای جهانی صعود کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز چهارشنبه، با 0.4 درصد افزایش به 2365 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 2384 دلار و 50 سنت رسید.

    شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی شاخص خزانه داری 10 ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند و طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

    حقوق و دستمزدهای خصوصی ایالات‌متحده در ماه مه کمتر از حد انتظار افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود تا سلامت اقتصاد ایالات متحده را بسنجند و آیا فدرال رزرو را از کاهش نرخ بهره در سپتامبر باز می‌دارد.

    طبق نظر اکثر پیش‌بینی کنندگان در نظرسنجی رویترز که همچنین نشان داد ریسک قابل‌توجهی وجود دارد، فدرال رزرو در ماه سپتامبر و یک بار دیگر در سال جاری نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

    بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال 70 درصدی کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد. در همین حال، بانک مرکزی اروپا کاملاً مطمئن بود که نرخ‌ها را از بالاترین حد خود کاهش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که خرید ارز خارجی و طلا را در ماه آینده کاهش خواهد داد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 1.2 درصد افزایش به 30.36 دلار رسید، پلاتین 0.9 درصد افزایش یافت و به 1001 دلار و 70 سنت رسید و پالادیوم با 1.1 درصد افزایش به 941.25 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
          آخرین اخبار