قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز دوشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا به فشار بر تقاضا برای شمش با قیمت دلار ادامه داد.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با 6.7 درصد کاهش به 1925 دلار و 60 سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا با 0.35 درصد کاهش به 1926 دلار و 60 سنت رسید.

    دلار به بالاترین میزان خود در دو سال اخیر نزدیک شد و باعث شد طلا برای دارندگان سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد.

    قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین حد خود از هفتم آوریل رسید و کاهش هفتگی را نشان داد زیرا نشانه‌هایی از تشدید سیاست‌های سریع‌تر فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری و دلار شد. با این حال، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات‌متحده از بالاترین رقم اخیر پایین آمد و زیان طلای با بازده صفر را محدود کرد.

    بر اساس گزارش کیتکو، طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. با این حال، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی نیز در نظر گرفته می‌شود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 24.10 دلار رسید، پلاتین 0.2 درصد کاهش یافت و به 928 دلار و 77 سنت رسید و پالادیوم با 2.3 درصد کاهش به 2319 دلار و 78 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر