در بازار جهانی

طلا یک درصد ارزان شد

عصر معدن- قیمت طلا پس از اینکه برای نخستین بار در بیش از هفت سال گذشته به دلیل نگرانی‌ها از شیوع کرونا به بالای ۱۷۰۰ دلار صعود کرد، در معاملات روز دوشنبه با سودگیری سرمایه‌گذاران روبرو شد و یک درصد سقوط کرد.;

طلا یک درصد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.6 درصد کاهش یافت و به 1663 دلار و 35 سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ابتدا تا مرز 1702 دلار صعود کرده بود که بالاترین حد از دسامبر سال 2012 بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، 1665 دلار و 30 سنت معامله شد.

    آوتار ساندو، مدیر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: این فروش بیشتر از هر چیزی فنی بود، زیرا معامله‌گران هدف قیمت خود را 1700 دلار تعیین کرده بودند و وقتی به این قیمت رسیدند به فروش اقدام کردند. با این حال این فروش موقتی خواهد بود، زیرا شیوع ویروس کرونا بازارهای سهام را دچار ریزش شدیدی کرده است.

    بازارهای سهام جهان نیز قرمزپوش شدند، در حالی که شاخص‌های سهام آمریکا با خروج سرمایه‌گذاران پنج درصد ریزش کردند.

    ارزش ین در برابر دلار به بالاترین حد در بیش از سه سال گذشته صعود کرد و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا رکورد پایین جدیدی زد.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، قیمت طلا در معاملات روز جمعه به دلیل هجوم سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های امن 1.7 درصد صعود کرده بود. اخبار نشان داد که آمار تجارت چین وخیم‌تر از حد انتظار بود و ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا یک چهارم از جمعیت خود را قرنطینه کرده است.

    نظرسنجی رویترز نشان داد که این ویروس که احتمالا بیش از 110 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است، احتمالا رشد اقتصادی چین را در سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه قبلی به نصف کاهش خواهد داد.

    بر اساس گزارش رویترز، پس از اقدام هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا در کاهش 50 واحدی نرخ‌های بهره بازارها منتظر کاهش مجدد نرخ‌های بهره در نشست 18 مارس این بانک مرکزی هستند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 3.9 درصد کاهش، 16 دلار و 63 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با چهار درصد کاهش، 2463 دلار بود و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با سه درصد کاهش، به 873 دلار و 50 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر