قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) در آستانه انتشار اطلاعات مهم اقتصادی چین و ایالات‌متحده در هفته جاری و همچنین سخنرانی آتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا برای ارزیابی چگونگی افزایش نرخ بهره، با کاهش ارزش دلار افزایش یافت.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 12 دقیقه صبح به وقت شرقی با 5.8 درصد افزایش به 1928 دلار و 60 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد افزایش به 1929 دلار و 60 سنت رسید.

    ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد اگر دلار کاهش یابد اما بازدهی بیشتری داشته باشد، طلا ممکن است به آرامی سقوط کند.

    شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و شمش‌ با قیمت دلار را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.

    داده‌های اقتصادی از جمله شاخص مدیران خرید چین و شاخص تورم کلیدی ایالات‌متحده در این هفته می‌تواند تصویر روشن‌تری از وضعیت اقتصاد ارائه دهد.

    سرمایه‌گذاران اکنون انتظار دارند که احتمال افزایش نرخ بهره در جولای 74 درصد باشد و کاهش نرخ از سال 2024 به بعد مشاهده شود. نرخ‌های بهره بالا مانع سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده می‌شود که سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط عدم اطمینان اقتصادی است.

    بر اساس گزارش رویترز، در چین پر مصرف‌کننده طلا، سرمایه‌گذاران منتظر ارائه سود صنعتی برای ماه مه در روز چهارشنبه همراه با شاخص مدیران خرید تولیدی و غیر تولیدی ژوئن در روز جمعه هستند که می‌تواند محرک بیشتر برای تقویت بهبود اقتصادی ارائه دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش به 22.89 دلار رسید، پلاتین 0.8 درصد افزایش یافت و به 931.15 دلار رسید، در حالی که پالادیوم با یک درصد افزایش به 1318 دلار  و 99 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر