طلا مهم ترین استاندارد پولی جهان است

عصر معدن- وجیه اله جعفری، مدیر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران درباره تاریخچه طلا گفت: بر اساس تاریخچه ای که وجود دارد قدیمی ترین معدن طلا مربوط به ۴هزار سال پیش در منطقه بین النهرین است.;

طلا مهم ترین استاندارد پولی جهان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، جعفری افزود: به دلیل شرایط فیزیکی و شیمیایی خاص این فلز مورد توجه و مورد علاقه مردم است.
    مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: بر اساس مطالعات دانشمندان تاکنون حدود 95میلیون تن طلا از پوسته زمین استخراج شده است که البته همه طلای موجود در پوسته زمین قابل بهره برداری نیست.
    به گفته وی طلا به عنوان مهم ترین استاندارد پولی جهان مطرح است.
    جعفری با اشاره به میزان تولید جهانی طلا گفت: در سال 2007 و 2008 حدود 2تن، در سال 2012، 3 تن و در سال 2017 تولید طلا در کشور به 7تن رسید.
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران 47 درصد از مصرف طلا را در جواهر سازی و مابقی ام را در تولید سکه و شمش دانست.
    وی در خصوص عوامل موثر بر کاهش عرضه طلا بیان کرد: تولید معدنی طلا، میزان سودآوری تولیدات معدنی طلا و مشکلات و اختلالات تولید، عیار معادن طلا و میزان بازیافت طلا از جمله عوامل موثر بر کاهش عرضه طلا است.
    وی در ادامه رشد صنعتی و اقتصادی، سیاست های مالی دولت های بزرگ، کاهش نرخ بهره بانکی، شرایط بحرانی و ذخایر ارزی کشور و نوسانات قیمت نفت، بازار بورس و ارز را از جمله عوامل موثر بر افزایش تقاضای طلا دانست.
    وی عنوان کرد: پیش بینی قیمت طلا نشان می دهد اگر چه قیمت دارای نوسانات است اما در مجموع تا سال 2055 در سطح قیمت ثابت باقی بماند.
    به گفته جعفری بیش از هزار محدوده امیدبخش در خصوص طلا توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشف شده است که 100 محدوده این در اولویت اکتشاف است.
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: در سال گذشته 18 معدن طلا از 32 معدن فعال بوده اند که عمده تولیدکنندگان طلا در ایران معدن ساریگونی کردستان، آق دره تکاب، زرشوران، موته و ... هستند.
    وی در خصوص چالش ها و موانع موجود در این صنعت گفت: عدم دسترسی کامل به امار و اطلاعات دقیق از تولیدات، واردات و مصرف طلا در کشور، عدم تخصیص بودجه کافی برای اکتشاف، کاهش عیار ذخایر معدنی، بهره وری پایین معادن که موجب از دست رفتن مواد معدنی می شود از جمله چالش های موجود در این صنعت است.
    وی در پایان بر ضرورت ایجاد واحد بازاریابی طلا، تقویت و تشکیل شرکت های تخصصی، توسعه معادن کوچک مقیاس با تکنولوژی مناسب و افزایش بودجه اکتشافات طلا به منظور تقویت این صنعت در کشور تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر