معاون وزیر صمت خبر داد

واردات ۱۳ تن طلا به ایران طی سال جاری

عصر معدن- رضوی معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی نگران خروج طلا از کشور هستند؛ در ۸ماهه اول سال جاری ۱۳ تن طلا با مصوبه هیأت دولت با تعرفه صفر، واردات طلا داشتیم و بازار آرامش دارد.;

واردات ۱۳ تن طلا به ایران طی سال جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، محمدمهدی برادران امروز 9 آذرماه، در چهارمین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر با محوریت استان خراسان رضوی اظهار کرد: ادبیات دولت سیزدهم ادبیات خدمت و خادمی است و این ادبیات از طریق ریاست جمهور ابلاغ شده و مردم به آن اعتماد کردند. دولت خود را خادم دولت و بخش خصوصی می‌داند.

    وی افزود: اگر هنوز آیین‌نامه‌ای داریم که از گذشته به ارث رسیده و منطبق با ادبیات خادمین نیست، باید تغییر کند. اگر بخواهیم آیین‌نامه‌ها و نگاه‌های قبلی را داشته باشیم، ثمره روحیه دولت مانوس نخواهد شد.

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید توجه کنند که عضو این دولت بوده و عضو دولت گذشته نیستند، اگر آیین‌نامه‌ای از گذشته به ما ارث رسیده باید با نگاه جدید تغییر پیدا کند.

    برادران اضافه کرد: برخی نگران خروج طلا از کشور هستند؛ در 8 ماهه سال جاری 13 تن طلا با مصوبه هیأت دولت با تعرفه صفر، واردات طلا داشتیم و بازار آرامش دارد. هم‌اکنون بهترین فرصت برای جهش وضعیت مصنوعات طلا است.

    وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه، متولی مبادله طلا خود بانک مرکزی و مرکز مبادلات طلا در نظر گرفته شده و این شفافیت، بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بهترین زمرد در همسایگی ما در افغانستان وجود داشته و نیروی کار در مشهد به عنوان اولین شهر جهانی گوهرسنگ‌های ایران موجود است. همچنین مشهد پتانسیل بین‌المللی بیش از 20 میلیون زائر از کشورهای مختلف را دارد اما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

    برادارن با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در حوزه طلا و جواهر بیان کرد: بیشترین فشار در ایام ناامنی به این صنف است و صنف طلا پیشتاز حفظ امنیت در تمامی شهرها و کلانشهرها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر