۲ واحد فرآوری تولید شمش طلا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد

عصر معدن- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی امسال ٢ واحد فرآوری تولید شمش طلا در استان راه‌اندازی شده تا محصولات تولیدی در استان به صورت فرآوری شده وارد بازار شود.;

۲ واحد فرآوری تولید شمش طلا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این واحدها بیش از ٢۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، اظهار داشت: این واحدهای فرآوری با ظرفیت تولید 600 کیلوگرم شمش طلا و زمینه ایجاد اشتغال 81 نفر در استان احداث و وارد مراحل تولید شده‌است.

    وی با اشاره به راه‌اندازی واحد تولیدی سیلیس نشور و میکرو سیلیس در استان بیان کرد:  ظرفیت این واحد سه هزار تن در سال است و زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کرده است.

    معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: این واحدهای فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد زمینه اشتغال و همچنین بهره برداری اصولی از ظرفیت معادن انجام می‌شود.

    عابدپور از جذب و تخصیص 15 درصد از سهم کل حقوق دولتی جهت ایجاد زیرساخت‌ها به مبلغ ١5 میلیارد ریال برای شهرستان تکاب طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بخشی از این حقوق دولتی برای توسعه زیرساخت‌های این شهرستان هزینه شده است.

    وی تاکید کرد: واحدهای معدنی و صنایع معدنی در استان برای 23 هزار و 865 نفر به صورت مستقیم زمینه اشغال را فراهم کرده‌اند.

    وی ادامه داد: در استان 494 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از 16 میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و 222 میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای 5 هزار و 207 نفر فراهم کرده است.

    در راستای جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی در داخل استان 665 واحد فرآوری مواد معدنی در حال فعالیت هستند و برای راه اندازی این واحدها 13 هزار و 869 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که برای 18 هزار و 658 نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر