طلا دوباره صعود کرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تنشها میان آمریکا و چین افزایش پیدا کرد و در بالای مرز مهم ۱۸۰۰ دلار ایستاد.;

طلا دوباره صعود کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1808 دلار و 61 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1811 دلار و 40 سنت رسید.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا، به نظر می رسد تقاضا برای طلا با هر بار کاهش قیمت در محدوده 1800 دلار، قویتر می شود به خصوص اکنون که قرنطینه در کالیفرنیا دوباره بازگشته است. اگرچه فضا در وال استریت خوش بینانه است اما رکورد بدهیهای معوقه و اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا، باعث تردید سرمایه گذاران خوش بین شده است.

    افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و بسیاری از ایالت‌ها موقتا بازگشایی اقتصادی را متوقف کرده اند تا به مهار اوج گیری شیوع بیماری بپردازند. آمار ابتلا به کووید 19 از مرز 13 میلیون نفر عبور کرده است.

    مقامات بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه هشدار دادند که روند احیای اقتصاد آمریکا از تبعات ویروس کرونا طولانی‌تر خواهد بود و مشکلات اقتصادی در صورت افزایش موارد ابتلا تشدید خواهد شد.

    عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا حمایت کرد، تشدید تنشهای واشنگتن و پکن پس از امضای فرمانی از سوی رییس جمهور آمریکا برای پایان دادن به توافق ترجیحی برای هنگ کنگ و بستن در مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری بود.

    بر اساس گزارش رویترز، تقاضا برای دارایی امن باعث شده قیمت طلا با وجود صعود بازارهای سهام آمریکا در شب گذشته، صعود کند.

    ذخایر طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.2 درصد رشد کرد و به 1206.89 تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 1966 دلار و 71 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 827 دلار و 82 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 19 دلار و22 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر