طلای جهانی یک درصد گران شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ریسک‌پذیری سرمایه گذاران را محدود و تقاضا برای خرید داراییهای امن را تقویت کرد، یک درصد جهش یافت.;

طلای جهانی یک درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور یک درصد افزایش یافت و به 1503 دلار و 52 سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تحت تاثیر دورنمای بهبود روابط تجاری آمریکا و چین 1.2 درصد سقوط کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.8 درصد افزایش، به 1511 دلار و 20 سنت رسید.

    جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: حملات به تاسیسات نفتی سعودی به چرخش علاقه از بازار سهام به داراییهای امن منجر شد. با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و امیدواری به تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان، هدف بعدی طلا صعود به مرز 1530 دلار خواهد بود.

    بازارهای سهام آسیا در معاملات روز دوشنبه از صعود بازماندند و شاخص دلار 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 98.053 واحد رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی ژاپن در هفته جاری هستند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح 1524 دلار را تست کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حداکثر سه درصد جهش پیدا کرد و به 18 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 953 دلار و 78 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 1612 دلار و 50 سنت رسید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر