ثبت بدترین عملکرد ماهانه طلای جهانی در ۸ ماه گذشته

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با رشد دلار و بازارهای سهام، کاهش یافت و این فلز ارزشمند به سوی ثبت بدترین عملکرد ماهانه از ماه اوت سال ۲۰۱۸ تاکنون در حرکت است.;

ثبت بدترین عملکرد ماهانه طلای جهانی در ۸ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، حدود 0.1 درصد افت کرد و به 1288.74 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود 1.5 درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش یک روزه در بیش از هفت ماه اخیر بود.

    طلا در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در چهار هفته گذشته قرار دارد و در ماه میلادی جاری حدود 1.8 درصد کاهش قیمت داشته است. اما بر مبنای سه ماهه، طلا در مسیر ثبت دومین رشد قیمت سه ماهه قرار دارد که ناشی از موضع بانک مرکزی آمریکا برای توقف افزایش نرخ‌های بهره و نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصاد جهانی است.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1288 دلار رسید. دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه خود در پنج ماه اخیر قرار دارد، در حالی که بازارهای آسیایی با امید به پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین، صعود کرده‌اند.

    دو اقتصاد بزرگ جهان دور جدید مذاکراتشان را روز پنج‌شنبه آغاز کردند که به جنگ تجاری پایان دهند.

    بر اساس گزارش رویترز، گری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اظهار کرده است که آمریکا ممکن است برخی از تعرفه‌ها روی کالاهای چینی را حذف کند و برخی دیگر را در راستای مکانیزم اجرایی توافق تجاری، حفظ کند.

    در این بین، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.1 درصد افزایش یافت و به 1363 دلار رسید. این فلز روز گذشته به پایین‌ترین قیمت در دو ماه گذشته سقوط کرده بود. پالادیم که در ساخت کاتالیزورهای کاهش آلودگی خودرو به کار می‌رود، روز پنج‌شنبه 6.6 درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش قیمت این فلز از ژانویه سال 2017 بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 15.01 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حدود یک درصد افزایش یافت و به 844.75 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر