قیمت جهانی طلا امروز

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۹۶۹ دلار و ۱۳ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا امروز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در روز جمعه نداشته اما در آستانه یک افزایش قیمت هفتگی قرار دارد. احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از قیمت طلا حمایت کرده است.
    طلا سومین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند و به نظر می‌رسد در محدوده 1900 تا 2000 دلار باقی مانده است که می‌توان آن را نتیجه دورنمای توقف سیاست افزایش نرخ بهره آمریکا دانست.
    ضعف دلار هم خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا برده است. دلار هفته گذشته به پایین‌ترین رقم طی 15 ماه گذشته رسید و هنوز افزایش چندانی نسبت به آن نداشته است.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 1969 دلار و 13 سنت رسید.

    از طرف دیگر معرفی محرک‌های اقتصادی در چین برای حمایت از اقتصاد باعث شده قیمت مس افزایش چشمگیری در روز جمعه داشته باشد. مخصوصاً اینکه چین قول رشد بخش خودروسازی و الکترونیک را داده است.
    تمرکز بازار فلزات بر اجلاس آینده فدرال رزرو آمریکاست و انتظار می‌رود بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.
    بازارها احتمال می‌دهند این افزایش نرخ بهره آخرین افزایش در سال جاری میلادی باشد و نرخ بهره تا زمان آغاز روند آسان کردن سیاست‌های پولی در 2024، روی 5.5 درصد باقی بماند.
    هرگونه توقف افزایش نرخ بهره به نفع قیمت فلزات است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها از جمله طلا را پایین آورده و تمایل برای آن را افزایش می‌دهد.این احتمال مخصوصاً به نفع طلا بوده و قیمت آن را طی یک ماه گذشته افزایش داده است.
    قیمت نقره امروز با 0.15 درصد کاهش به 24 دلار و 93 سنت رسید و پلاتین با 0.02 درصد کاهش 959 دلار و 77 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر