طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد.;

طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش یافت و به 1991 دلار و 91 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به بالاترین قیمت از 19 اوت صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.5 درصد افت کرد و به 1969 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 30 سنت معادل 0.02 درصد افزایش، در 1978 دلار و 90 سنت بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز 2001 دلار و 20 سنت پیشروی کرده بود.

    به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، دلار قویتر در معاملات روز جاری طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد اما تصویر کلی همچنان به نفع طلا مانده است زیرا بانک مرکزی آمریکا و سایر بانکهای مرکزی احتمالا سیاستهای پولی تسهیلی خود را برای مدت طولانی حفظ خواهند کرد.

    شاخص دلار پس از انتشار آماری که نشان داد فعالیت تولیدی آمریکا در اوت رشد شتاب آمیزی گرفته و به بالاترین میزان در دو سال اخیر صعود کرده است، بهبود یافت. دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

    این آمار مثبت ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید و ورود سرمایه به طلا که دارایی امن محسوب می شود را محدود کرد. با این همه انتظارات برای پایین ماندن نرخهای بهره آمریکا در رکورد اندک برای مدت طولانی کاهش قیمت طلا را محدود کرد.

    نرخهای بهره پایینتر ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را پایین نگه می دارد و جذابیت طلا که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، لائل برینارد، یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه گفت: بانک مرکزی باید تدابیر محرک مالی بیشتری عرضه کند تا به وعده جدیدش برای رشد قویتر مشاغل و تورم بالا عمل کند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا پس از ناکامی در شکستن مقاومت در سطح 1006 دلار، ممکن است تا سطح 1938 دلار سقوط کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.7 درصد کاهش یافت و به 27 دلار و 96 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 933 دلار و 88 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 2259 دلار و 52 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر