قیمت طلا اندکی بالا رفت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش پیدا کرد اما تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، در رکورد پایین اخیرش ایستاد.;

قیمت طلا اندکی بالا رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1854 دلار و هفت سنت رسید اما این فلز همچنان 0.3 درصد کمتر از سطح قیمت روز گذشته است.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1856 دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.7 درصد کاهش، در 1854 دلار و 10 سنت بسته شده بود.

    هارشال باروت، مشاور تحقیقات ارشد منطقه جنوب آسیا در شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: فضای کلان همچنان از قیمت طلا پشتیبانی می کند زیرا تورم همچنان بالا مانده است اما تداوم قوت دلار، روند صعودی طلا را محدود کرده است.

    دلار نزدیک به بالاترین حد 16 ماه اخیر ایستاد و از آماری که نشان داد خرده فروشی آمریکا در اکتبر افزایش داشته است، حمایت پیدا کرد. دلار قویتر خرید طلا به ارزهای دیگر را گرانتر می کند. این گزارش نشان داد تورم بالا، هنوز به قدرت خرید لطمه نزده است هر چند که نگرانیها نسبت به هزینه های رو به رشد باعث افت اعتماد مصرفی به پایین ترین رکورد 10 ساله در اوایل نوامبر شد.

    بر اساس گزارش رویترز، باروت خاطرنشان کرد هر چه آمار اقتصادی مثبت تری منتشر شود، احتمال افزایش سریعتر نرخهای بهره قوت می گیرد. وی افزود: موضع بانک مرکزی اروپا که همچنان موافق نرخهای بهره اندک است هم از ارزش دلار پشتیبانی کرده و به موانع صعود طلا افزوده است.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح 1849 دلار را مجددا تست کند و اگر پایین این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا سطح 1831 دلار عقب نشینی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 24 دلار و 94 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1064 دلار و 30 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، در 2161 دلار و 75 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر