ضیغمی خبر داد

برگزاری میز ملی سنگ در ماه آینده

باید از خام‌فروشی فاصله بگیریم

عصر معدن- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با استفاده از ظرفیت رایزن‌ها، بازارهای جدیدی ایجاد شده است و می‌توانیم شاهد افزایش صادرات به کشورهای آفریقایی، شرق آسیا و حوزه خلیج فارس باشیم.;

برگزاری میز ملی سنگ در ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی، یازدهم شهریور ماه در جریان سفر به شهرستان محلات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پتانسیل موجود در شهرستان محلات به خصوص در بحث سنگ بسیار قابل توجه است.

    وی ادامه داد: در ارتباط با گل نیز کارهای بسیار بزرگی انجام شده است و امیدواریم پایانه‌ای حرفه‌ای مانند آنچه که در مورد سنگ وجود دارد، ایجاد شود.

    وی افزود: امیدواریم با تکمیل ظرفیت صادرات، پتانسیل صادراتی استان بیش از پیش شکوفا شود. کارهای بسیار بزرگی انجام شده اما مشکلاتی وجود دارد که در بدنه وزارت صمت به دلیل تعامل سازمان توسعه تجارت با سایر نهادها و دستگاه‌های وزارتی قابل برطرف شدن است.

    ضیغمی گفت: امیدواریم بتوانیم طی ماه آینده میز ملی سنگ را با همکاری دستگاه‌های مربوطه در تهران برگزار کنیم تا با مطرح شدن صحبت‌های فعالان این صنعت، نتایج مطلوبی حاصل شود. 

    وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت رایزن‌ها بازارهای جدیدی ایجاد شده است و می‌توانیم شاهد افزایش صادرات به کشورهای آفریقایی، شرق آسیا و حوزه خلیج فارس باشیم. با استفاده از ظرفیت رایزنان سازمان توسعه صادرات، موقعیت خوبی در اختیار صادرکنندگان است.

    بر اساس این گزارش، سرپرست سازمان توسعه تجارت با حضور در مجتمع نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، از این سایت بزرگ اقتصادی بازدید کرد.

    حلاجیان، مدیر اجرایی نمایشگاه بیت‌المللی سنگ ایران در جریان این بازدید به ارائه توضیحاتی در ارتباط با خدمات نمایشگاه و چشم‌اندازهای پیش روی آن پرداخت.

    ضیغمی در جریان این بازدید گفت: این نمایشگاه می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند که ناشی از توانمندی دست‌اندرکاران آن است. تولید صادرات‌محور یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

    وی ادامه داد: باید نگاه تولید به صادرات باشد. بخشی از مشکلات ناشی از تحریم است که تلاش‌های بانک مرکزی نیز در این راستا است. تاکنون موفقیت‌های خوبی در این مسیر داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم این شرایط بهتر شود.

    وی افزود: کشور باید بر اساس یک برنامه صادراتی منظم و چندساله از خام‌فروشی فاصله بگیرد. البته این بدین معنا نیست که خام‌فروشی صورت نگیرد چرا که در بسیاری از کشورها این اتفاق می‌افتد.

    حسین پورحسنی، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی یکتاسنگ نیز در این بازدید گفت: صدور سند نمایشگاه یک پشتوانه برای سهام‌داران این نمایشگاه است تا بتوانند گام‌های بلندتری را برای توسعه بردارند.

    وی ادامه داد: مشکلات موجود در راه توسعه معادن موجب تعطیلی معادن شده و بیکاری کارگران و ورود این قشر بیکار به جامعه، آسیب‌زا خواهد بود.

    حسین سروش، رییس انجمن سنگ ایران نیز در جریان این بازدید با ارائه گزارشی به بیان پتانسیل‌ها و ضعف‌های این صنعت پرداخت.

    به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید ضیغمی با حضور در مجتمع نمایشگاهی باغ گل کیهان و بازار روز گل و گیاه شهرستان محلات، در جریان مشکلات و روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت. محمدرضا علی محمد مدیرعامل شرکت تعاونی باغ گل کیهان که مسئولیت احداث این پروژه را بر عهده دارد با ارائه توضیحاتی مشکلات پیش روی این پروژه را بیان کرد.
    بازدید از پایانه صادراتی گل و گیاه نیز از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

    غلامعلی ابراهیمی، رئیس انجمن گل ایران در جریان این بازدید، توضیحاتی در ارتباط با میزان تولید و صادرات گل شهرستان محلات و موانع پیش روی توسعه این صنعت و صادرات آن ارائه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر