بزرگترین کاهش هفتگی طلا در چهار ماه گذشته

عصر معدن- قیمت طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به دلیل افزایش ارزش دلار و اظهارات تندرو مقامات فدرال رزرو، به سمت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود در بیش از چهار ماه گذشته رفت.;

بزرگترین کاهش هفتگی طلا در چهار ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به 1920 دلار و 20 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به 1921 دلار و 20 سنت رسید. شاخص دلار در برابر رقبای خود با 0.5 درصد افزایش به اوج یک هفته‌ای خود رسید و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارزها کاهش داد.

    فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures در شیکاگو گفت: پاول بسیار تندرو بود. او طرفدار افزایش بیشتر نرخ بهره است و به این زودی شاهد کاهش نرخ نیست.

    مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو، روز جمعه در مصاحبه با رویترز گفت که دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری یک پیش بینی بسیار معقول است. نرخ بهره بالاتر در ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

    طلا در این هفته حدود 2 درصد کاهش یافته و از زمانی که در اوایل ماه مه به بالاتر از سطح کلیدی 2000 دلار رسید، بیش از 150 دلار از دست داده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره 0.5 درصد افزایش یافت و به 22.34 دلار در هر اونس رسید اما بزرگ‌ترین افت هفتگی خود از اکتبر 2022 را داشت. پلاتین 0.6 درصد کاهش یافت و به 917.34 دلار رسید که بدترین هفته از اگوست 2022 تاکنون بود. پالادیوم پس از رسیدن به کمترین میزان خود از می 2019 در روز پنجشنبه، در 1283 دلار و 18 سنت ثابت ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر