قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد؟

عصر معدن- تحلیلگران اظهار کردند که قیمت طلا احتمالا به بالاترین حد خود افزایش می‌یابد زیرا خطر حمله روسیه به اوکراین باعث آسیب به اقتصاد جهانی خواهد شد و تقاضا برای این فلز که به طور سنتی به عنوان سرمایه امن محسوب می‌شود را افزایش خواهد داد.;

قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری، ثابت و با  1991 دلار و 10 سنت معامله می‌شود. در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا در 1992 دلار و 10 سنت ثابت بود، این بروزرسانی قیمت طلا در ساعت 9 و 40 دقیقه صبح به وقت شرقی است.

    قیمت‌ طلا در روز سه‌شنبه گذشته به 2069.89 دلار در هر اونس رسید، در حالی که بالاترین حد خود نسبت به سال 2020 و به 2072.50 دلار رسید و از حدود 1800 دلار در ابتدای سال افزایش یافت.

    روسیه یکی از تولیدکنندگان عمده کالاهاست و تهاجم این کشور به اوکراین باعث تحریم کالاهای روسی و افزایش شدید قیمت نفت، گاز، فلزات و محصولات کشاورزی شده است که به رشد جهانی ضربه خواهد زد.

    جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس اظهار کرد: قیمت‌های بالاتر انرژی و مواد غذایی نشان‌دهنده شگفتی‌های بیشتر تورم در آینده است که باید نرخ بهره واقعی ایالات‌متحده را برای مدت طولانی‌تری پایین نگه دارد و باید به طلا که اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم و همچنین عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی استفاده می‌شود، کمک کند. طلا همچنین زمانی که بازده اوراق قرضه پایین باشد، محبوبیت بیشتری دارد.

    گلدمن ساکس پیش‌بینی‌های خود را افزایش داد و گفت که هر سه گروه اصلی خریداران، سرمایه‌گذاران، بانک‌های مرکزی و مصرف‌کنندگان جواهرات و محصولات طلا، خریدشان را افزایش داده‌اند و طلا می‌توانست در شش ماه به 2500 دلار برسد. تحلیلگران گلدمن عنوان کردند: آخرین باری که شاهد افزایش همزمان تمامی محرک‌های تقاضا بودیم، سال‌های 2010 تا2011 بود که طلا تقریباً 70 درصد افزایش یافت.

    بانک مرکزی روسیه ماه گذشته اعلام کرد که خرید طلا را دوباره آغاز خواهد کرد و گلدمن گفت که سایر بانک‌های مرکزی با مشاهده اینکه تحریم‌ها چگونه ذخایر ارز خارجی روسیه را مسدود کرده، ممکن است طلای بیشتری تقاضا کنند. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، سرمایه‌گذاران همچنین به صندوق‌های مبادله‌شده در مبادلات پولی سرازیر کردند که ذخایر شمش‌های طلا در 10 روز اول مارس 3 میلیون اونس (94 تن) به ارزش نزدیک به 5 میلیارد دلار افزایش یافت.

    استانوو گفت: «برای افزایش قیمت طلا، باید شاهد رویدادی از نوع رکود تورمی باشیم که باعث کاهش شدید رشد جهانی شود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر