رشد هفتگی طلا رقم خورد

عصر معدن- تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد: تعداد بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش طلا در پنج سال آینده هستند، افزایش می‌یابد.;

رشد هفتگی طلا رقم خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، قیمت طلا در روز جمعه با افزایش ارزش دلار و بازدهی بالاتر کاهش یافت، اما پس از آن که داده‌های ضعیف‌تر مشاغل، شرط‌بندی فدرال رزرو را برای حفظ نرخ‌های بهره در هفته آینده تقویت کرد، برای بهترین هفته از اوایل ماه می تعیین شد.

    بهای هر اونس طلا به 1981 دلار و 10 سنت رسید، اما به دنبال صعود هفتگی 0.7 درصدی بود که با جهش 1.5 درصدی روز پنجشنبه پس از افزایش ادعاهای بیکاری هفتگی در ایالات‌متحده انجام شد. قیمت طلای آمریکا نیز به 1982 دلار و 10 سنت رسید.

    تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک گفت: طلا در محدوده 1940 تا 1990 دلار در نوسان است و احتمالاً تا ارائه آمارهای تورم و نتایج فدرال رزرو در هفته آینده همین‌طور باقی خواهد ماند و افزود که شمش به ضعف داده‌های اقتصادی حساس‌تر است.

    شاخص دلار از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود جهش کرد و طلا را برای خریداران خارجی گران کرد، در حالی که بازدهی بالاتر خزانه‌داری 10 ساله باعث شد شمش با بازده صفر جذابیت کمتری داشته باشد. معامله‌گران خود را برای گزارش تورم ایالات‌متحده برای ماه می آماده می‌کنند که قرار است در روز سه شنبه، یک روز قبل از اعلام تصمیم فدرال رزرو توسط فدرال رزرو انجام شود.

    چین برای هفتمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را به 67.27 میلیون اونس تروا تا پایان ماه می افزایش داد. سوکی کوپر، تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد: «تعداد بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش طلا در پنج سال آینده هستند، افزایش می‌یابد».

    بر اساس گزارش رویترز، پالادیوم که در خودروها استفاده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود از ماه می 2019 سقوط کرد و در 1324 دلار در نوسان بود. وونگ گفت: «پالادیوم پس از داده‌های ضعیف ایالات‌متحده و چین به پایین‌ترین حد در چهار سال گذشته سقوط کرده و به نظر می‌رسد به سمت محدوده جدید و پایین‌تری پیش می‌رود.»

    نقره با 0.1 درصد افزایش به 24.26 دلار در هر اونس رسید و بهترین هفته خود از اوایل آوریل را تجربه کرد، در حالی که پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 1009.3 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر