افزایش قیمت طلای جهانی

عصر معدن- طلا امروز سه‌شنبه با کمک دلار ضعیف‌تر رشد کرد اما قیمت‌ها در محدوده محدودی قرار گرفتند زیرا سرمایه‌گذاران از موقعیت‌های بزرگ در آستانه افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا اجتناب کردند.;

افزایش قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 23 دقیقه صبح به وقت شرقی با  7.3 درصد افزایش به 1727 دلار و 30 سنت رسید، در حالی که قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با 0.42 درصد افزایش به 1728 دلار و 30 سنت رسید.

    دلار برای چهارمین جلسه متوالی سقوط کرد و 0.1 درصد در برابر سبدی از ارزهای اصلی کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران پیامدهای افزایش نرخ توسط فدرال رزرو را در اقتصادی که ممکن است در آستانه رکود است ارزیابی کنند.

    انتظار می رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در پایان نشست خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد. افزایشی به این بزرگی عملا حمایت از اقتصاد دوران همه‌گیری را از بین می‌برد.

    مارتینز کازاکس، رئیس بانک مرکزی لتونی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: در همین حال، ممکن است بانک مرکزی اروپا پس از افزایش نیم واحدی اولیه خود در هفته گذشته، با افزایش شدید نرخ بهره کار نکند.

    افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

    اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن 0.06 درصد کاهش یافت و از 1008.87  تن در روز جمعه به 1005.29  تن در روز دوشنبه رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش به 18.46 دلار رسید، پلاتین 0.6 درصد افزایش یافت و به 8840 دلار و 50 سنت رسید، در حالی که پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 2005 دلار و 89 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر