طلای جهانی صعود کرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در واکنش به اقدام بانک مرکزی آمریکا در گسترش برنامه خرید بدهی شرکت‌ها و افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا صعود کرد.;

طلای جهانی صعود کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1726 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه بیش از یک درصد صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش، به 1733 دلار و 90 سنت رسید.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: بانک مرکزی آمریکا اقدامات محرک مالی خود برای مقابله با صدمات اقتصادی ناشی از پاندمی کووید 19 را ادامه می دهد و نگرانیهای فراوانی پیرامون چشم انداز اقتصادی وجود دارد که باعث می شود تقاضای سرمایه گذاران برای خرید طلا قوی بماند. با این حال بهبود ریسک پذیری ممکن است تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کند.

    طلا به دلیل جایگاه خود به عنوان پناهگاه امن دارایی، معمولا از اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان سود می برد.

    بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که خرید اوراق قرضه شرکتها در بازار ثانویه را آغاز خواهد کرد. این تصمیم ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید و بازارهای سهام را بالا برد اما دلار را تحت فشارهای کاهشی قرار داد.

    بر اساس گزارش رویترز، موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان روز دوشنبه از مرز هشت میلیون نفر عبور کرد. موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکای جنوبی افزایش یافت در حالی که آمریکا و چین هم با موج جدید ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده اند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 17 دلار و 33 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 2.3 درصد صعود کرد و به 1950 دلار و 62 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.1 درصد جهش یافت و در 820 دلار و 49 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر