طلای جهانی به کانال ۱۶۰۰ وارد شد

عصر معدن- قیمت طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از تقویت انتظارات فدرال رزرو برای ادامه روند افزایش نرخ بهره، افزایش یافت.;

طلای جهانی به کانال ۱۶۰۰ وارد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به وقت شرقی با 5.4 درصد کاهش به 1696 دلار و 80 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با 0.32 درصد کاهش به 1697 دلار و 80 سنت رسید.

    شاخص دلار 0.2 درصد افزایش یافت و به اوج دو دهه اخیر نزدیک شد و طلا را برای خریداران خارجی گرانتر کرد.

    بازدهی معیار خزانه‌داری آمریکا به دلیل انتظارات فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره برای مهار افزایش قیمت‌ها به بالاترین سطح خود از 16 ژوئن رسید. بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    صنعت خدمات ایالات‌متحده در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی در بحبوحه رشد سفارشات و اشتغال قوی‌تر رشد کرد.

    یک منبع دولتی به رویترز گفت: واردات طلا توسط هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، در ماه آگوست نسبت به سطح سال گذشته به نصف کاهش یافت زیرا قیمت‌های داخلی نوسانات و روپیه ضعیف باعث شد مصرف‌کنندگان خرید را به تعویق بیندازند.

    دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با 0.21 درصد کاهش از 973.08 تن در روز جمعه به 971.05 تن در روز سه شنبه رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.7 درصد کاهش به 17.92 دلار رسید، پلاتین 0.7 درصد کاهش یافت و به 847.46 دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به 1986 دلار و 79 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر