خام فروشی معادن کمتر از یک درصد است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خام فروشی در معادن در حال حاضر کمتر از یک درصد است، گفت: از نظر خام فروشی وضعیت مطلوبی داریم، اما باید ارزش افزوده بیشتری از مواد معدنی به دست آوریم.;

خام فروشی معادن کمتر از یک درصد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر ممنوعیت خام فروشی سنگ‌های معدنی افزود: خام فروشی در معادن در حال حاضر کمتر از یک درصد است و عمدتاً در حوزه سنگ‌های ساختمانی است که هم بُرش خورده و هم به صورت کوپ صادر می‌شود و یک عرف است.

    وی گفت: به طور مثال، یک طرح ساختمانی یک کوپ از این سنگ‌ها را استفاده می‌کند، اما در مجموع کل مواد معدنی در کشور، کمتر از یک درصد به صورت ماده خام صادر می‌شود و بقیه به صورت فرآوری شده است.

    وزیر صمت با بیان اینکه میزان فرآوری باید افزایش یابد، ادامه داد: شخصاً معتقدم صادر کردن شمش فولاد هم که نیمه خام فروشی است، باید متوقف شود و تبدیل به ورق یا محصولات شود و پس از آن صادر شود.

    فاطمی امین با تاکید بر اینکه واردات مواد خام بیش از صادرات آن است، گفت: ما خیلی وقت‌ها مواد خام را وارد می‌کنیم و در واقع از نظر خام فروشی وضعیت مطلوبی داریم، اما باید ارزش افزوده بیشتری از مواد معدنی به دست بیاوریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر