کمین طلای جهانی برای صعود

عصر معدن- قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت اما با تغییر موضع فدرال رزرو و پیش‌بینی کاهش نرخ بهره در سال آینده، افزایش هفتگی را تجربه کرد.;

کمین طلای جهانی برای صعود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا روز جمعه به 2019 و 90 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 2020 دلار و 90 سنت رسید.

    اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins اظهار کرد که بازار طلا همچنان منعکس‌کننده انتظارات فدرال‌ رزرو است. اگر اقتصاد ایالات‌متحده در اوایل سال 2024 بهبود نیابد، این نشانه بسیار قوی است که طلا همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می‌دهد.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که انقباض طولانی مدت سیاست پولی احتمالاً به پایان رسیده است زیرا بحث در مورد هزینه‌های استقراض کاهش می‌یابد و این چشم‌اندازی است که 17 نفر از 19 سیاست‌گذار تأیید کرده‌اند.

    ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها با احتمال 70 درصدی کاهش نرخ در ماه مارس مواجه هستند. کاهش نرخ بهره جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد اما، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، انتظارات فزاینده بازار در مورد کاهش نرخ بهره را عقب انداخت.

    دلار تقویت شد اما به سمت افت هفتگی رو به رو شد و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد، در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 ساله بدترین هفته از مارس را مشاهده کرد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 1.3 درصد کاهش به 23.83 دلار رسید و پلاتین با 1.8 درصد کاهش به 940  دلار و 75 سنت رسید و هر دو برای سود هفتگی تعیین شده بودند. پالادیوم 6.6 درصد افزایش یافت و به 1175 دلار و 42 سنت رسید و به سمت بهترین هفته خود از مارس 2022 پیش رفت. قیمت‌ها در اوایل این ماه به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر