اختلاف در بزرگترین معدن طلا و نقره مکزیک

عصر معدن- دولت زاکاتکاس مکزیک پیشنهاد می کند که مناقشات معدن Newmont Goldcorp Corp را به عهده گیرد.;

اختلاف در بزرگترین معدن طلا و نقره مکزیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مقامات دولت زاکاتکاس مکزیک امیدوارند که توافق نامه را برای پایان دادن به محاصره دو ماهه در معدن طلای Penasquito بین شرکت معدن Newmont Goldcorp Corp  و روستاییان در San Juan de Cedros امضا کنند.
    اختلاف در Penasquito، بزرگترین معدن طلا و نقره مکزیک، منجر به خسارت برای خزانه های دولتی و شرکت و پرداخت حقوق کارگران و پیمانکاران شده است.
    گفته می شود، معترضان معدن San Juan de Cedros  معتقدند فعالیت این معدن در نزدیکی منطقه باعث کاهش آب و خشک شدن این محدوده شده است.همچنین رانندگان کامیون نیز می گویند معدن Penasquito وعده های خود را زیر پا گذاشته‌است.
    دبیرکل دولت شمالی زاکاتکاس اظهار داشت: مشخص نیست که آیا فعالیت های معدن منجر به از دست دادن آب شده است یا خیر. با این وجود او گفت که راه اندازی دوباره عملیات استخراج معادن باید همراه با یک طرح تامین آب برای منطقه باشد.
    سالاس گفت: هر دو طرف در موضع مذاکره قرار نگرفتند تا طرف دیگر به خواسته های خود رسیده باشد.
    این شرکت گفته است که کامیون ها و ساکنان محلی خواستار پرداخت 442 میلیون دلار برای تأثیرات احتمالی بر روی تامین آب شده اند.
    مایکل هاروی، مدیرعامل - امور شرکتی در Newmont Goldcorp مکزیک گفت: این شرکت می خواهد کمک کند تا مسائل مربوط به آب را در جامعه حل کند، اما مایل نیست که این موضوع منجر به اخاذی و تبدیل به یک مسئله اجتماعی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر