قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۶۵ دلار و ۶۸ سنت رسید.;

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور پس از انتشار گزارش تورم احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده و قیمت طلا را یک درصد در روز سه‌شنبه بالا برد.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 1965 دلار و 68 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با 0.14 درصد افزایش به 1969 دلار و 20 سنت رسیده است.

    قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا تغییری در ماه اکتبر نداشته و روند رشد تورم آهسته شده است. شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور طی 12 ماه منتهی به ماه اکتبر 3.2 افزایش داشته، در حالی که در ماه سپتامبر برابر با 3.7 درصد بوده است.

    تاجران عقیده دارند آرام شدن تورم به بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد روند افزایش نرخ بهره را متوقف کرده و آن را از ماه مه پایین بیاورد که به نفع فلزات گرانبها خواهد بود.

    شاخص دلار 1.4 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش یک روزه آن طی یک سال گذشته بوده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان شده و تمایل برای آن بالا می‌رود. اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم بدترین روز خود را طی 8 ماه گذشته تجربه کرد.

    سرمایه‌گذاران حالا منتظر اطلاعات شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا هستند.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.34 درصد افزایش به 23 دلار و 21 سنت رسید و پلاتین با 0.13 درصد کاهش 888 دلار و 49 سنت معامله می‌شود.

    متخصصان عقیده دارند با توجه به دورنمای مثبت تقاضا برای نقره در صنعت، عملکرد این فلز گرانبها در آینده بهتر از طلا باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر