نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد:

بازار منتظر ادامه روند افزایشی طلا در هفته جاری

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا می‌کند.;

بازار منتظر ادامه روند افزایشی طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، طلا پس از اظهارات اخیر مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا که انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره را تقویت کرد، به قیمت بالای جدیدی صعود کرد که بالاترین رکورد در شش سال اخیر بود.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز اظهار کرد: طلا نه تنها به روند صعودی ادامه داده بلکه قیمت بالای جدیدی را شکسته است.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 12 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هشت نفر یا 67 درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر یا 25 درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند در حالی که یک نفر یا هشت درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 643 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها 477 نفر یا 74 درصد افزایش قیمت و 96 نفر یا 15 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که 70 نفر یا 11 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند، در حالی که اکثر کارشناسان وال‌استریت نظر خنثی داشته یا کاهش قیمت این فلز را پیش بینی می‌کردند. هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات روز جمعه بازار آمریکا یک دلار و 40 سنت یا 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 1426 دلار و 70 سنت بسته شد اما برای کل هفته یک درصد درصد افزایش ثبت کرد. قیمت طلا اواسط معاملات روز جمعه به رکورد 1454 دلار و 40 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در شش سال گذشته بود.

    درصد درستی پیش بینی وال‌استریت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 56 درصد و سرمایه گذاران 52 درصد بوده است.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرز" انتظار دارد طلا پس از اظهارات جان ویلیامز، رییس بانک فدرال نیویورک که به احتمال کاهش 50 درصدی نرخهای بهره اشاره کرد، افزایش پیدا کند.

    وی به کیتکونیوز گفت: در سطح جهانی شاهد فشارهای فزاینده برای کاهش نرخهای بهره هستیم و باید دید روند دلار آمریکا به چه صورت خواهد بود اما کاهش نرخ‌ها از فلزات ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو با توجه به نمودارهای فنی، گفت: به نظر می رسد طلا حرکت رو به افزایش خواهد داشت.

    دانیل پاویلوس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" گفت: هر گونه عقب نشینی طلا با افزایش تقاضای خرید مواجه خواهد شد.

    در این بین، شون لاسک از شرکت والش تردینگ پیش بینی کرد بدون وقایع ژئوپلیتیکی، بازار ممکن است با سودگیری از رشد قیمتها مواجه شود زیرا مواضع بانک مرکزی آمریکا برای تسهیل سیاست پولی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم پیش بینی کرد طلا در هفته جاری تغییر قیمت نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر