تداوم روند کاهشی قیمت جهانی طلا

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۴۴ دلار و ۶۲ سنت رسید.;

تداوم روند کاهشی قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته چون سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا اقدام خاصی انجام نمی‌دهند. این اطلاعات می‌تواند مسیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد کاهش به 1944 دلار و 62 سنت رسید.

    شرکت کنندگان بازار در سراسر دنیا منتظر شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود و همچنین شاخص قیمت تولید کننده که در روز چهارشنبه اعلام می‌شود.

    اقتصاددان‌های وال استریت انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اکتبر تا 0.1 درصد نسبت به 0.4 درصد ماه سپتامبر پایین آمده باشد. اگر شاخص تورم بالاتر از این رقم باشد به نفع طلا نخواهد بود، چون فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل در کوتاه مدت در همین سطح بالا نگه می‌دارد.

    درست است از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه غیر سود افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

    مقامات فدرال رزرو از جمله جروم پاول، رئیس این بانک هفته گذشته اعلام کردند هنوز مطمئن نیستند نرخ بهره به اندازه کافی برای مقابله با تورم بالا باشد.

    بازارها 86 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه دسامبر تغییری ندهد.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.23 درصد افزایش به 22 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.24 درصد افزایش 870 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر