نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد

طلا بر مدار نزولی باقی می ماند

عصر معدن- قیمت طلا طی هفته گذشته افت بسیار شدیدی را تجربه کرد و سه درصد کاهش یافت. حال بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند فلز زرد طی روز های آینده نیز همچنان به سقوط خود ادامه داده و کاهش بیشتری را به چشم ببیند.;

طلا بر مدار نزولی باقی می ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، طلا طی هفته گذشته یک کاهش 3 درصدی را تجربه کرد و در نهایت با قیمت 1747 دلار هفته را به پایان رساند.تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت طلا همچنان به افت خود در روز های پیش رو ادامه دهد.

    مهم ترین عاملی که باعث کاهش قیمت طلا طی هفته گذشته شد را می توان صعود شاخص دلار به بالاترین سطح 20 سال گذشته دانست. افزایش شاخص دلار فشار زیادی بر روی کالا های دلاری از جمله طلا وارد کرده و باعث افت شدید آن شد.

    مهم ترین موضوعی که در حال حاضر توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده اظهارات مقامات فدرال رزرو می باشد. صورت جلسه فدرال رزرو که طی روز های گذشته منتشر شد نشان داد که اعضای فدرال رزرو بر روی کاهش انقباض اقتصادی توافق دارند.

    فدرال رزرو پیش تر اعلام کرده بود قصد دارد تا پایان سال 2022 نرخ بهره را به میزان 3.5 درصد افزایش دهد که تا کنون بخش زیادی از آن انجام شده است. حال سرمایه گذاران در انتظارند که ببینند مقامات فدرال رزرو تا چه حد قصد دارند سیاست های انقباضی را کاهش دهند و این تصمیمات چه تاثیری بر نرخ تورم خواهد گذاشت.

    حال همه نگاه ها به سمپوزیوم جکسون هول است که طی هفته پیش رو برگزار خواهد شد. طی این سمپوزیوم قرار است اعضای فدرال رزرو سخنرانی داشته باشند و سرمایه گذاران و کارشناسان می توانند تحلیل بهتری از آینده بازار داشته باشند.

    این هفته 11 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 18 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌ مدت خوش‌بین بودند، 55 درصد نسبت به طلا نزولی بودند و 27 درصد در این هفته رأی بی طرف دادند.

    در همین حال، 709 رای توسط سرمایه گذاران به صندوق انداخته شد. از این تعداد 46 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو بودند. 35 درصد قیمت طلا را نزولی پیش بینی کردند و 19 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر