افزایش ۵ میلیارد دلاری ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه طی یک هفته

عصر معدن- ذخایر بین المللی روسیه ۵.۱ میلیارد دلار معادل ۰.۹ درصد از ۲۵ سپتامبر تا دوم اکتبر افزایش یافته‌اند. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد دلیل این افزایش، بالا رفتن نرخ برابری روبل و قیمت بالاتر طلا بوده‌است.;

افزایش ۵ میلیارد دلاری ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه طی یک هفته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، آخرین اطلاعات بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد این کشور دارایی‌های طلا و ارز خارجی خود را تا 585.8 میلیارد دلار افزایش داده‌است.

    ذخایر بین المللی روسیه 5.1 میلیارد دلار معادل 0.9 درصد از 25 سپتامبر تا دوم اکتبر افزایش یافته‌اند. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد دلیل این افزایش، بالا رفتن نرخ برابری روبل و قیمت بالاتر طلا بوده‌است.

    آمار نشان می‌دهد روسیه از اول ژانویه سال جاری میلادی ذخایر ارز خارجی خود را 31.4 میلیارد دلار افزایش داده‌است. این ذخایر سال گذشته 18.3 درصد افزایش یافته‌بودند.

    بالا رفتن قیمت طلا باعث شد ذخایر بین المللی روسیه در ماه اوت به بالاترین رقم رسیده و از 600 میلیارد دلار بگذرد. رکورد قبلی روسیه 598.1 میلیارد دلار بود که در اوت 2008 محقق شده‌بود یعنی درست قبل از بحران مالی جهانی.

    ذخایر بین المللی روسیه بیشتر سرمایه های ارز خارجی شامل ذخایر طلایی پولی، ارزهای خارجی و سرمایه‌های حق برداشت مخصوص (SDR) هستند که در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت این کشور قرار دارند.

    سطح فعلی دارایی‌های روسیه بالاتر از 500 میلیارد دلاری است که بانک مرکزی این کشور چندین سال پیش قرار داده بود. روسیه 4 سال متوالی است ذخایر خود را افزایش می‌دهد.

    رشد ذخایر روسیه در سال گذشته میلادی 86 میلیارد دلار بود در حالی که این رقم در 2018 و 2017 به ترتیب 33 و 55 میلیارد دلار ثبت شده بود.

    روسیه همچنین در حال تغییر شکل دارایی‌های بین‌المللی خود است و سهم دلار را به نفع ارزهای دیگر و طلا پایین آورده است. بانک مرکزی روسیه سال گذشته گزارش داد سهم دلار طی دوازده ماه از مارس 2018 از 43.7 درصد تا 23.6 درصد پایین آمده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر