ناتوانی طلا برای عبور از مرز ۱۵۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که اکثر معامله گران در انتظار تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به حاشیه بازار رفتند، ثابت بود.;

ناتوانی طلا برای عبور از مرز ۱۵۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1497 دلار و 98 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تحت تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه یک درصد افزایش پیدا کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1505 دلار و چهار سنت رسید.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، بازار در جست و جوی عامل تاثیرگذار جدیدی است. احتمال کاهش 25 واحدی نرخهای بهره روی قیمتها لحاظ شده است اما معامله گران به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر درباره روند آتی سیاست پولی آمریکا هستند.

    انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا پس از پایان نشست سیاست پولی دو روزه خود در بعدازظهر روز چهارشنبه کاهش 25 واحدی نرخهای بهره را اعلام کند که دومین دور کاهش نرخها پس از اقدام سیاستگذاران آمریکایی در ژوییه خواهد بود. کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا پس از پایان این نشست برگزار می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، زبان و پیش بینی‌های جدید بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین، تدابیر محرک مالی بانک مرکزی اروپا و مجموعه آمار ضعیف از بخش تولید، به دقت نظاره می‌شود.

    همچنین حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی باعث شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا فشار بر بانک مرکزی آمریکا برای پایین بردن نرخهای بهره را تشدید کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 17 دلار و 83 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 936 دلار و 10 سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصدکاهش، به 1607 دلار و 77 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر