دلار طلای جهانی را به زمین زد

عصر معدن- قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با افزایش ارزش دلار کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های کلیدی اقتصادی در این هفته بودند مبنی بر اینکه تا چه زمانی نرخ‌های بهره می‌تواند برای مهار تورم به افزایش ادامه دهد.;

دلار طلای جهانی را به زمین زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 3 دقیقه صبح با 5.4 درصد کاهش به 1960 دلار و 10 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.27 درصد کاهش به 1961 دلار و 10 سنت رسید.

    قیمت طلا در جولای 2.3 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش ماهانه در چهار ماه گذشته به دلیل انتظارات برای نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ بانک‌های مرکزی جهانی است. نرخ‌های پایین‌تر باعث افزایش تقاضا برای شمش با بازده صفر می‌شود.

    آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی خیلی خوب در جهت کاهش تورم بدون ایجاد رکود اقتصادی عمل می‌کند و داده‌ها را زیر نظر خواهد گرفت تا قضاوت کند که آیا انقباض بیشتر پولی ماه سپتامبر مناسب خواهد بود یا خیر.

    بر اساس گزارش رویترز، تورم در حال کاهش است اما سوال این است که آیا روند کاهش تورم برای بانک‌های مرکزی سراسر جهان اتفاق می‌افتد. تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: داده‌های اشتغال در ایالات‌متحده در اواخر این هفته نشانگر کلیدی برای انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود و هرگونه غافلگیری صعودی می‌تواند به معامله‌گران یادآوری کند که افزایش بیشتر نرخ همچنان یک احتمال باقی مانده است که بر طلا تأثیر می‌گذارد.

    در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.5 درصد کاهش به 24.64 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 946 دلار و 47 سنت رسید و پالادیوم 0.6 درصد کاهش یافت و به 1274 دلار و 54 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر