از هر کشوری که دوست دارید طلا وارد کنید

عصر معدن- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور اظهار داشت: هر میزان واردات طلا داشته باشیم تاثیری روی نرخ ندارد و مزیت آن در افزایش ذخایر طلای کشور و حمایت از پول ملی است. همچنین با توجه به نیاز صنعت طلا به شمش استاندارد و مواد اولیه باکیفیت، واردات آن موجب تولیدات باکیفیت و استاندارد مصنوعات کشور شود.;

از هر کشوری که دوست دارید طلا وارد کنید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از آریا، محمد کشتی‌آرای در مورد بخشنامه جدید مبنی بر آزاد بودن واردات طلا گفت: البته واردات طلا پیش از این نیز آزاد بوده و منعی نداشته است، اما در بخشنامه جدید برخلاف گذشته مبدا و منشاء ارز آن مهم نیست و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند بدون پرداخت عوارض گمرکی و ارزش افزوده اقدام به آن کند.
    وی افزود: اما واردات مصنوعات طلا تنها به شرط اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان استاندارد امکان‌پذیر است و بانک مرکزی براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از تولید داخلی هنوز مجوزی برای واردات مصنوعات طلا صادر نکرده است و بیشتر تمرکز این بخشنامه بر واردات طلا و ارز است.
    کشتی‌آرای با رد تاثیر واردات طلا بر قیمت طلا و سکه در داخل کشور گفت: هر میزان واردات طلا داشته باشیم تاثیری روی نرخ ندارد و مزیت آن در افزایش ذخایر طلای کشور و حمایت از پول ملی است. همچنین با توجه به نیاز صنعت طلا به شمش استاندارد و مواد اولیه باکیفیت، واردات آن موجب تولیدات باکیفیت و استاندارد مصنوعات کشور می‌شود.
    وی در مورد میزان واردات طلای کشور گفت: تولیدات سالانه طلای خام کشور از معادن داخلی بین 2 تا 5 تن است، در حالی که نیاز سالانه کشور 50 تن است، بنابراین واردات طلا معقول است و کسانی که در خارج از کشور پول دارند، می‌توانند با تبدیل به طلا آن را بدون هیچ مشکلی وارد کشور کنند.
    وی افزود: همچنین در واردات طلا مبدا واردات زیاد مهم نیست و از هر کشوری می‌توان آن را وارد کرد چون شمش طلا استاندارد بین‌المللی دارد و توجه بیشتر روی میزان واردات است تا مبدا واردات.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر