در ‌پایان معاملات هفتگی رقم خورد؛

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر سیاست تازه فدرال رزرو ۲ درصد جهش کرد

عصر معدن- قیمت جهانی طلا به دنبال یک روز سقوط شدید به شدت جهش کرد. ضعیف شدن دلار و تغییر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو قیمت طلا را بالا برد.;

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر سیاست تازه فدرال رزرو ۲ درصد جهش کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) قیمت جهانی طلا به دنبال یک روز سقوط شدید به شدت جهش کرد. ضعیف شدن دلار و تغییر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو باعث شد تا قیمت طلا بالا برود.

    قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، 1.9 درصد جهش کرد و به 1٫964.62 دلار رسید. به این ترتیب رشد این هفته قیمت طلا به بیش از 1 درصد رسید. قیمت این شاخص در معاملات روز پنج‌شنبه 2.2 درصد سقوط کرده بود.

    قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا 2.07 درصد یا 40 دلار جهش کرد و به 1٫972.60 دلار رسید.

    در واکنش اولیه به سخنرانی جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، که از تغییر رویه بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم خبر داد، نرخ سود اوراق قرضه آمریکا پنج‌شنبه شب بالا رفت و دلار را تقویت کرد.

    اما آرام آرام سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند اینکه بانک مرکزی مدت طولانی‌تری به تورم اجازه دهد از نرخ هدف 2 درصدی بالاتر باشد به معنای این است که نرخ بهره فعلاً پایین نگاه داشته خواهد شد که این به نفع معاملات طلا است.

    دلار در برابر ارزهای مهم جهان به پایین‌ترین سطح در بیش از یک هفته اخیر رسید که این باعث شد قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر تمام شده و تقاضا برای آن بالاتر برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر