قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۷۹۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز پنجشنبه به‌خاطر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا که حاکی از رشد سریع‌تر از حد انتظار بود، با یک کاهش 1.5 درصدی به 1786 دلار رسید. این خبر ارزش دلار را بالا برد و زمینه را برای ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو جهت مقابله با تورم فراهم تر کرد.

    اما قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1795 دلار و 23 سنت رسید.

    تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا کمتر از حد انتظار طی هفته گذشته افزایش یافته و رشد اقتصاد این کشور در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی هم سریع‌تر از حد انتظار بوده‌است. اقتصاد آمریکا 3.2 درصد در فصل تابستان رشد کرده، درحالی‌که این رقم 2.9 درصد پیش‌بینی می‌شد.

    شاخص دلار 0.4 درصد افزایش داشته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

    طلا در پایان سال جاری میلادی دومین کاهش سالانه خود را خواهد داشت. قیمت این فلز گرانبها بیش‌از 250 دلار از اوج قیمتی که در ماه مارس به آن رسیده بود کاهش یافته است که می‌توان آن را نتیجه افزایش شدید نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا به‌خاطر مهار تورم دانست.

    گرچه همواره از طلا به‌عنوان پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره تمایل برای خرید آن را پایین آورده است.

    قیمت هر اونس نقره امروز با 0.84 درصد افزایش به 23 دلار و 82 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد افزایش، 987 دلار و 23 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر