قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۰۲۲ دلار و ۵۲ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، طلا در آستانه دومین کاهش قیمت هفتگی قرار دارد. اطلاعات مثبت اقتصادی آمریکا ارزش دلار را بالا نگه داشته و سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به تورم در این کشور هستند که قرار است امروز منتشر شود.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 2022 دلار و 52 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.20 درصدی به 2040 دلار و 90 سنت رسیده است.
    اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد اقتصاد این کشور سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه پایانی 2023 و به دنبال کاهش فشار تورم و افزایش هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان رشد کرده است.
    قیمت طلا 0.4 درصد در روز پنجشنبه به دنبال کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، افزایش داشت.

    شاخص دلار 0.2 طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 هفته گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.
    بازارها انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 30 و 31 ژانویه ثابت نگه دارد، اما منتظر اظهارات جروم پاول هستند.
    تاجران از اولین پیش‌بینی‌های خود برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب نشسته و حالا 93 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مه آغاز شود.
    پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
    قیمت نقره امروز با 0.54 درصد افزایش به 23 دلار و 5 سنت رسید و پلاتین با 0.42 درصد افزایش 897 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر