چرا قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ هم صعودی است

عصر معدن- درگیری های ژئوپلیتیکی، جنگ تجاری طولانی مدت بین چین و آمریکا، خرید بانک های مرکزی و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بخشی از عواملی است که باعث اوج گرفتن قیمت طلا در ۲۰۲۰ می شود.;

چرا قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ هم صعودی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش  پاگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  تسنیم، طلا در 2019 افزایش قیمت خوبی را ثبت کرد. قیمت طلا در کامکس و هند 18 درصد و در ام سی ایکس 25 درصد افزایش داشت. علی‌رغم این افزایش شدید، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند این روند  خوشبینانه در 2020 هم ادامه یابد.

    راویند را رائو، سرپرست تحقیقات کالا در کوتاک سکیوریتیز، گفت:«ما انتظار داریم افزایش قیمت طلا در 2020 برابر با 12 تا 13 درصد باشد. عوامل خوش بینانه ای باعث افزایش قیمت می شوند مثل خرید بانک های مرکزی به خاطر پایین بودن نرخ بهره و تمایل آنها به سرمایه های ایمن، ضعیف شدن شاخص دلار و افزایش بدهی جهانی».

    وی انتظار دارد طلا از نظر دلار به 1650 دلار در هر اونس برسد و قیمت آن در 2020 ، 1700 دلار در هر اونس باشد.

    رائو اضافه کرد:« با ادامه خطرات اقتصادی، انتظار داریم سرمایه‌گذاران همچنان علاقه مند به سرمایه گذاری در طلا باقی بمانند».

    درگیری های ژئوپلیتیکی، جنگ تجاری طولانی مدت بین چین و آمریکا، خرید بانک های مرکزی و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بخشی از عواملی است که باعث اوج گرفتن قیمت این فلز گرانبها می شود. در هند، دولت عوارض واردات بر طلا را افزایش داده است. قیمت طلا در هند شامل 12.5 درصد عوارض واردات و 3 درصد مالیات بر کالاها و خدمات می شود.

    افزایش شدید قیمت طلا بر تقاضای آن در هند هم تاثیر گذاشته است. به گفته رائو:« در 2019 وقتی قیمت طلا به اوج 39885 روپیه در هر 10 گرم رسید، تقاضای هند بسیار کاهش یافت و باعث شد قیمت داخلی طلا با تخفیف بسیار زیادی نسبت به قیمت بین‌المللی آن عرضه شود».

    با اصلاح قیمت طلا در سه ماهه پایانی 2019، تقاضا برای آن افزایش یافت. رائو اضافه کرد:«  اصلاح قیمت طلا در سه ماهه چهارم 2019 شرایط را بهبود بخشید و علاقه به خرید این فلز گرانبها را افزایش داد. ما انتظار داریم همین اتفاق در 2020 هم تکرار شود .چون قیمت بالا بر تقاضا تاثیر می گذارد و با اصلاح قیمت تقاضا هم اصلاح میشود».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر